Frequently Asked Questions

Selecteer een FAQ categorie

    Mijn bestelling

    Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt/verstuurd?
    Als u een bestelling heeft geplaatst proberen wij afhankelijk van de grote deze zo spoedig mogelijk verzenden.
    Waar is mijn bestelling?
    Wordt de bestelling uitgeleverd via DHL, dan ontvangt u van ons een Track & Trace code. 
    Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging gehad?
    Normaliter ontvangt u een bevestiging per e-mail zodra u een bestelling heeft geplaatst. Hebt u geen bevestigingsmail ontvangen? U kunt kijken of deze onverhoopt bij uw ongewenste e-mail terechtgekomen is. Of u kunt contact opnemen via ons contactformulier of telefonisch op Telefoonnummer: 035-2000121.
    Kan ik nog een boek toevoegen aan mijn bestelling?
    Dit is alleen mogelijk als uw bestelling nog niet is ingepakt of een track en trace heeft gekregen. Als u contact met ons opneemt via de e-mail en ons uw bestelnummer & het ISBN-nummer van het boek of boeken doorgeeft, kunnen wij deze aan uw bestelling toevoegen. Als u reeds met I-Deal hebt betaald zult een bericht met het over te maken bedrag ontvangen om de resterende betaling te voldoen. E-mail adres: [email protected]
    Kan ik boeken reserveren?

    Helaas is het niet mogelijk om boeken te reserveren, omdat wij regelmatig kleine aantallen ontvangen van een bepaalde titel en iedereen gelijke kansen willen geven op onze lage prijzen.


    Ik ben mijn Track & Trace-code kwijt. Wat nu?
    U kunt hiervoor contact opnemen via ons contactformulier of telefonisch op Telefoonnummer: 035-2000121
    Zijn alle prijzen inclusief BTW?

    De consumentenprijzen zijn inclusief en uw inkoopprijs is exclusief btw vermeld op onze site. Prijzen zijn exclusief eventuele verzendkosten.


    Mijn accounttype wijzigen, hoe doe ik dat?
    U kunt uw accounttype tijdens het gehele proces wijzigen. De makkelijkste manier is door naar het ronde symbool in de rechter bovenhoek te gaan, deze staat al op brons, zilver of goud. Als u erop gaat staat komt er een menu met uitleg over de condities van het op dat moment gekozen accounttype. Onderaan dat pop-up scherm staat de tekst 'accounttype wijzigen', door te klikken komt u in het scherm accounttype wijzigen. Elk van de drie types staat hier duidelijk uitgelegd en u kunt uw keuze maken. Vergeet niet na het kiezen onderaan te klikken op 'wijziging opslaan'. Als u van type bent veranderd ziet u dan ook meteen uw nieuwe inkoopprijzen in uw winkelmand. Het is niet mogelijk om binnen een en dezelfde order met meerdere accountypes te werken. Wilt u dus een gedeelte met recht van ruil en een gedeelte zonder recht van ruil dan moet u hier twee afzonderlijke orders van maken.
    Waarom is mijn Track en Trace niet actief?
    Heb je een Track en Trace-code ontvangen voor je bestelling, maar wordt deze niet geüpdatet? Hier zijn enkele veelvoorkomende redenen waarom dit kan gebeuren:

    1. **Nog niet gesorteerd**: De Track en Trace wordt meestal pas actief nadat het pakket is gesorteerd in het sorteercentrum van de bezorgdienst. Tot die tijd kan het lijken alsof de code niet werkt.

    2. **Vertraging bij de vervoerder**: Het kan gebeuren dat er bij de vervoerder vertragingen optreden, waardoor updates van de Track en Trace langer duren dan normaal.

    3. **Systeemfout**: In sommige gevallen kan er een technisch probleem zijn met de Track en Trace-systemen van de vervoerder. Als dit het geval is, is het mogelijk dat je updates vertraagd zijn of helemaal niet worden weergegeven.

    Als je Track en Trace langdurig niet werkt (3-5 werkdagen) en je je zorgen maakt over je bestelling, is het altijd een goed idee om contact op te nemen met ons of met de vervoerder. 

    Producten

    Kan ik boeken reserveren?

    Helaas is het niet mogelijk om boeken te reserveren, omdat wij regelmatig kleine aantallen ontvangen van een bepaalde titel en iedereen gelijke kansen willen geven op onze lage prijzen.


    Hoe vaak wordt het assortiment aangevuld?
    Wij krijgen wekelijks nieuwe ramsj binnen of aanvullingen op bestaande titels. De boeken die nieuw zijn binnengekomen kunt u onder andere vinden in de actiecategorie "nieuw binnen".

    Betalen

    Op welke manieren kan ik betalen?
    Wij bieden u keuze uit de volgende betaalmogelijkheden: iDeal-internetbankieren (2% betalingskorting), 30 dagen op automatisch incasso of zelf overmaken met een betalingstermijn van 14 dagen.

    De eerste keer dient u middels iDeal te betalen.

     
    Hoe werkt iDEAL?

    Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.


    Is het mogelijk om achteraf te betalen?
    Ja, dat is zeker mogelijk. Onze betalingstermijn is 14 dagen en als u voor het gemak van een automatisch incasso kiest is het 30 dagen. Nieuwe klanten dienen de eerste order direct te betalen. Als u kiest voor directe betaling met I-Deal krijgt u 2% betalingskorting.
    Ik heb nog een retour order te verrekenen, hoe doe ik dat?
    U heeft boeken naar ons retour gestuurd en deze retourorder is door ons ontvangen en goedgekeurd. Als u een nieuwe bestelling aan het maken bent en u gaat naar uw winkelmand ziet u links onderin de tekst 'selecteer retourzending'. U heeft hier een of meerdere retourzendingen staan en door er een of meer te selecteren wordt deze automatisch aan uw winkelmand toegevoegd en het bedrag in mindering van uw bestelling gebracht.

    Verzending

    Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt/verstuurd?
    Als u een bestelling heeft geplaatst proberen wij afhankelijk van de grote deze zo spoedig mogelijk verzenden.
    Waar is mijn bestelling?
    Wordt de bestelling uitgeleverd via DHL, dan ontvangt u van ons een Track & Trace code. 
    Ik zie dat jullie magazijn in Hilversum gevestigd is. Kan ik mijn bestelling hier ook afhalen?
    Helaas is het niet mogelijk om bestellingen af te halen bij ons magazijn.
    Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging gehad?
    Normaliter ontvangt u een bevestiging per e-mail zodra u een bestelling heeft geplaatst. Hebt u geen bevestigingsmail ontvangen? U kunt kijken of deze onverhoopt bij uw ongewenste e-mail terechtgekomen is. Of u kunt contact opnemen via ons contactformulier of telefonisch op Telefoonnummer: 035-2000121.
    Ik ben mijn Track & Trace-code kwijt. Wat nu?
    U kunt hiervoor contact opnemen via ons contactformulier of telefonisch op Telefoonnummer: 035-2000121
    Waarom is mijn Track en Trace niet actief?
    Heb je een Track en Trace-code ontvangen voor je bestelling, maar wordt deze niet geüpdatet? Hier zijn enkele veelvoorkomende redenen waarom dit kan gebeuren:

    1. **Nog niet gesorteerd**: De Track en Trace wordt meestal pas actief nadat het pakket is gesorteerd in het sorteercentrum van de bezorgdienst. Tot die tijd kan het lijken alsof de code niet werkt.

    2. **Vertraging bij de vervoerder**: Het kan gebeuren dat er bij de vervoerder vertragingen optreden, waardoor updates van de Track en Trace langer duren dan normaal.

    3. **Systeemfout**: In sommige gevallen kan er een technisch probleem zijn met de Track en Trace-systemen van de vervoerder. Als dit het geval is, is het mogelijk dat je updates vertraagd zijn of helemaal niet worden weergegeven.

    Als je Track en Trace langdurig niet werkt (3-5 werkdagen) en je je zorgen maakt over je bestelling, is het altijd een goed idee om contact op te nemen met ons of met de vervoerder. 

    Retouraanvragen

    Een retourzending maken, hoe doe ik dat?
    Ga naar 'mijn account' rechts bovenaan de pagina en selecteer 'retouren'. U krijgt nu een nieuw scherm en kiest voor 'nieuwe retourzending' aanmaken. In het volgende scherm kunt u op drie manieren boeken aan uw retourorder toevoegen, scannen, opzoeken of uit een voorgaande order halen. U voegt alle boeken die u retour wilt doen toe en sluit dan af. Onderaan in uw winkelmandje wordt u er ook nog aan herinnert dat u een retourzending kan maken c.q. invoegen. 
    ik wil boeken aan jullie retour sturen hoe doe ik dat?
    We gaan er even van uit dat u regelmatig bij ons koopt en dus meerdere orders bij ons hebt geplaatst. Als u ingelogd bent kunt u naar 'mijn account/orders' gaan. U ziet dan een overzicht van alle orders die u bij ons hebt geplaatst met de desbetreffende kleur. Als een order een brons symbool heeft kunt u de gehele inhoud retour sturen en eventueel een nieuwe bestelling plaatsen. Het retour zenden is voor eigen rekening en kan bijvoorbeeld via DHL of PostNL naar Nieuwehavenweg 55A 1216BN Hilversum Bij zilver heeft u recht van ruil, deze retour zending blijft openstaan totdat u deze inbrengt op een nieuwe bestelling. Bij goud heeft u de hoogste marge gekregen en is retour sturen niet mogelijk.