Retouraanvraag

Ik wil graag boeken ruilen of retour sturen?

U hebt bij ons boeken gekocht en wil deze retour sturen om te ruilen of te crediteren.

Allereerst moet u kijken of de boeken in een ‘winkelfrisse’ staat zijn, anders kunnen wij deze niet retour nemen.

Log in op de Boekgoed site en ga naar 'mijn account' rechts bovenaan de pagina en selecteer 'retouren'. U krijgt nu een nieuw scherm en kiest voor ‘retour zending aanmaken’. In het volgende scherm kunt u op drie manieren boeken aan uw retourorder toevoegen, scannen, opzoeken of uit een voorgaande order halen.

-Scannen, u scant de barcode (ISBN) en het boek wordt toegevoegd aan de lijst. Lukt dit niet, dan is of het boek niet door ons geleverd of het is langer dan 6 maanden geleden.  Of wel door ons geleverd maar onder het accounttype ‘goud’ en dat is zonder recht van ruil of -retour.

-zoek op titel, het boek komt vanzelf in de lijst te staan. Lukt dit niet, dan is of het boek niet door ons geleverd of het is langer dan 6 maanden geleden.  Of wel door ons geleverd maar onder het accounttype ‘goud’ en dat is zonder recht van ruil of -retour.

-oproepen uit voorgaande order(s), u ziet de door u in brons of zilver geplaatste orders staan. Hieruit kunt u op titelniveau een selectie maken. U kunt uit meerdere orders selecteren, deze worden samengevoegd tot een retourorder. Orders ouder dan 6 maanden worden uit het overzicht verwijderd.

U voegt alle boeken die u retour wilt doen toe en sluit dan af. U ziet dan bij ‘retourzendingen’ de nog niet geaccordeerde retourorder staan.

Wanneer wordt de retourorder geaccordeerd? 

Na ontvangst van de boeken zal na controle de retourorder door ons worden geaccordeerd.

Ik wil graag mijn retourorder verwerken met mijn bestelling.

U hebt in het systeem een retourorder staan en deze is door ons geaccordeerd. U bent gaan winkelen en hebt bijvoorbeeld een tafelactie geselecteerd en wil graag afronden. U gaat naar het winkelmandje en ziet daar uw bestelling staan. Helemaal onderaan ziet u retourzending staan. Als u hier onder klikt, ziet u uw retourordernummer(s) staan. Selecteer er een (of meer) en klik op retourzending inwisselen. U zult zien dat deze direct in mindering van uw bestelling wordt gebracht. Als u meerdere retourorders heeft staan kunt u deze ook inbrengen zolang het saldo maar positief blijft.

Ik heb een  retourorder aangemaakt maar het inwisselen lukt niet.

De oorzaak is dat het saldo van de boekenbestelling lager is dan de retourorder.

Ik wil mijn boeken retour doen maar nog even niets bestellen.

Dat kan natuurlijk, uw retourorder blijft gewoon open staan. Wel zullen wij u regelmatig op de hoogte houden dat deze nog open staat.

Mijn boeken heb ik met recht van retour gekocht (brons) en opgestuurd maar wil nog even niets bestellen.

Dat is geen probleem, besteld u binnen 30 dagen dan kunt u de retourorder verrekenen met uw nieuwe bestelling. Staat het langer dan 30 dagen open gaan wij na ontvangst van het retour het openstaande bedrag aan u overmaken.

De boeken zijn geprijsd door jullie geleverd, mag ik de stickers laten zitten?

Dat is geen enkel probleem, mits het onze stickers zijn en de boeken verder in winkelfrisse conditie zijn. Wij raden u af om de boeken over te prijzen

Wat zijn de kosten van retour zenden?

Deze zijn voor uw rekening,via bijv. DHL of PostNL.

Hoe kan ik het retour zenden?

Dit kan via  bijv. DHL of PostNL. Ons adres is B.G. webshop Nieuwe Havenweg 55a 1216BN Hilversum.

Vergeet niet uw naam en het retouraanvraagnummer te vermelden.